Een arsenaal aan vervoersmiddelen - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van michiel ankersmit - WaarBenJij.nu Een arsenaal aan vervoersmiddelen - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van michiel ankersmit - WaarBenJij.nu

Een arsenaal aan vervoersmiddelen

Door: Michiel Ankersmit

Blijf op de hoogte en volg michiel

03 Maart 2018 | Costa Rica, Monteverde

Dag 3 - San Marcos - Monteverde (Amerika - Costa Rica)

Na een uur of vier te hebben geslapen midden in de nacht om 01:00 uur opgestaan. Na afscheid te hebben genomen van Inge en Randy (het was leuk om te zien hoe ze leven in Amerika) weer in het beest gestapt voor de terugrit door nachtelijk Texas naar Houston. De reis ging voorspoedig, over een lange rechte weg over de highway vergezeld door monsterlijk grote vrachtwagens en wat verdwaalde auto's. Tegen vijven waren we op George Bush (ik weet niet of het nou senior of junior was) airport in Houston, aldaar namen we afscheid van onze metgezel het beest, daarna gingen we gelijk inchecken. De incheck verliep voorspoedig, alleen mochten we van de nare vrouw bij de bagage controle onze heerlijke yoghurt met muesli niet meenemen. Het vliegtuig vertrok op tijd voor een vlucht van drieënhalf uur naar San José in Costa Rica. In San José verliep wederom alles prima, we waren snel door de controle en hadden in een mum van tijd onze bagage te pakken. Na wat geld te hebben bemachtigd (de plaatselijke munteenheid heet colones) een taxi geregeld naar het busstation. De taxirit duurde best lang, maar dat kwam voornamelijk door het stilstaande verkeer in San José (wat er trouwens vanuit de taxi niet bijzonder uit zag). Op het busstation bemachtigen we twee kaartjes voor de bus naar Monteverde. Na eerst een lunch te hebben gegeten (een burrito) stapten we in ons vierde vervoersmiddel, na de pick-up, het vliegtuig en de taxi, van de dag. De bus (wat een afstandse bak was met niet werkende rugleuningen van de stoelen) deed er ongeveer vijf uur over. Om 8 uur waren we dan eindelijk in Monteverde in Costa Rica. Na de nodige informatie in ons hostel te hebben ingewonnen en twee tours voor de volgende dag te hebben geboekt (een canopy tour en een zipline tour, maar daarover morgen meer..), snel ons avondmaal gegeten. Dit was een typische Costa Ricaanse (of zoiets dergelijks)  maaltijd met bonen (niet voor het eerst deze vakantie vermoed ik), rijst, gebakken banaan en varkensvlees.  Wat al met al best wel goed smaakte. Daarna vroeg naar bed gegaan in het winderige (Het waait flink!) Monteverde, morgen staat er een drukke dag op het programma.