Galapagos! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van michiel ankersmit - WaarBenJij.nu Galapagos! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van michiel ankersmit - WaarBenJij.nu

Galapagos!

Door: ikbenbezopen

Blijf op de hoogte en volg michiel

28 Maart 2010 | Ecuador, Quito

Hola,

Ik ben vandaag dan wederom teruggekomen in Quito na een fantastische trip op de galapagos eilanden. Ze noemen de galapagos eilanden ook wel de enchanted islands oftewel de betoverde eilanden wat mij betreft ook volledig klopt. Ik heb honderden zeehonden, leguanen(zowel land als zee), Jan-van-Genten(met blauwe poten), hagedissen, pelikanen, fregatvogels, darwinvinken en landschildpadden gezien. Ook heb ik gezwommen met haaien( van zo´n 2 meter), zeeschildpadden, leguanen, pinguins, roggen, zeehonden(zijn echt heel grappig onderwater) en natuurlijk de mooiste tropische vissen! Al met al misschien wel de mooiste ervaring die ik tot nu toe heb gehad! De heenreis verliep voorspoedig en de eerste dag gelijk naar het Charles Darwin Center geweest alwaar ze fokprogramma,s hebben voor de grote landschildpadden. Een van hen is ¨lonesome george¨die de laatste is van z´n soort(verschilt namelijk per eiland) daarom hebben ze ´m dan ook een complete harem van 3 vrouwtjes beschikbaar gesteld, waar die echter geen intresse in heeft, boze tongen beweren dan ook dat george homo is. De volgende dag dan naar het eiland floreana,waar ik de eerste zeehonden, flamingo´s en krabben(felrode die echt overal te zien waren, luisterend naar de obscure naam sally lightfoot). Daarna wezen snorkelen bij champion island waar erg veel speelse zeehonden waren. Ook waren er enkele haaien, de galapagos haai en de white tip reef shark plus belachelijk veel vissen. ´S middags nog een wandeling gemaakt en een lava tunnel in geweest die totaal duister was en waarin je uiteindelijk moest zwemmen. Ook weer gaan snorkelen en daarbij een langdurige ontmoeting gehad met een schildpad wat natuurlijk wel erg gaaf was. De volgende dag was de mooiste qua dieren. Op het eiland espagnola alwaar we een wandeling maakten. Tijdens de wandeling zagen we een kolonie broedende jan-van-genten, massa´s zeeleguanen en zeehonden. Ook wederom gesnorkeld met haaien, schildpadden en vissen en later nog een mooie zonsondergang meegemaakt temidden van honderden zeehonden op een strand, magnifiek toch! De dag erop op het eiland San Christobal geweest waar fregatvogels aan het nesten waren, de mannetjes versieren dan de vrouwtjes door hun rode keelzak tot buitengewone proporties op te blazen, wat erg bijzonder was om te zien. ´S middags wederom een wandeling gemaakt en gsnorkeld. Des avonds nog naar een strandje geweest in een plaatsje op San Christobal waar de grootste zeehonden populatie van de galapagos zich bevond. Op het strandje lagen er echt honderden bij elkaar er was gewoon geen plaats meer ook lagen ze midden op de weg of op bankjes bedoeld voor mensen en allemaal waren ze totaal niet bang, wat hier trouwens voor alle dieren telt. Hier houd mijn verslag voor even op ik heb namelijk honger dus ik ga wat eten.

Hasta luego!

  • 29 Maart 2010 - 20:27

    MAT VAK-S:

    Hey Michiel,gaaf om te lezen.Het lijkt me een hele mooie ervaring als ik het zo lees.Hier gaat alles z'n gangetje.Ik heb zelf anderhalve week met een blauw oog rond gelopen na een aanvaaring met m'n tennisracket.Tevens hebben we sinds zaterdag gezinsuitbreiding in de vorm van een rood katertje met de naam: Tygo(el Tigro).Erg leuk ventje tot nu toe.Wij wensen je verder een hele mooie reis toe(ga je nu naar Peru?)en veel plezier.Groeten MJSCA

  • 29 Maart 2010 - 20:30

    Matjeutje:

    Oh ja,bedenk me nog dat moeders gebeld had.Dit ons adres:
    MJSCA Ankersmit
    van Borsselelaan 27
    6711 JT Ede
    Ollanda(of Holland/Nederland/Netherlands/Pays Bas Jij weet t vast wel)
    Nogmaals gegroet.

  • 01 April 2010 - 08:11

    Johan:

    Eyy Michiel, zo te lezen was je toch even zonder alcohol... Maarja denk ook niet dat dat nodig was met zoveel pracht om je heen... Goed nieuws; je voetbalboek is vol!!! En misschien dat je het wil weten; o.a. qotsa,placebo,massive attack komen op lowlands!!! Check de site... veel plezier verder en proost!!!

    johanas_vlasma@live.nl

  • 01 April 2010 - 19:20

    Ed-el:

    Hoi Michiel,

    Grote bofkont die je bent, wat een moois allemaal!! Bij de verhalen kunnen we mooie plaatjes in ons hoofd visualiseren maar we zijn ook erg benieuwd naar de foto's als je weer in ons koude kikkerlandje bent (vanochtend nog natte sneeuw). Zondag gaan we naar de sundayblues, we zullen je missen!!
    Veel plezier nog..

  • 01 April 2010 - 20:24

    TiMBO:

    Yo Michiel!! Jeoffrey vertelde me over deze site. Ik ben echt jaloers man, het klinkt als paradijs daar! Zeer relaxed om je reisverslag te lezen; zo te horen heb je een goeie tijd daar. Al die dieren, echt cool.

    Nou, ik hoop nog wel eens van je te horen, je kunt me altijd bereiken via msn op timbo.mod@hotmail.com of via email timbo.mod@verizon.com

    De groeten,

    Timbo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Maart 2018

Paradise lost

20 Maart 2018

De uitvlucht naar het paradijs

19 Maart 2018

Een getto in het paradijs

18 Maart 2018

Ranzige hotels en bussen voor dwergen

17 Maart 2018

Koffie en kolibries
michiel

Actief sinds 10 Maart 2010
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 29370

Voorgaande reizen:

12 Maart 2010 - 22 April 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: