Santa semana in Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van michiel ankersmit - WaarBenJij.nu Santa semana in Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van michiel ankersmit - WaarBenJij.nu

Santa semana in Lima

Door: ikbenbezopen

Blijf op de hoogte en volg michiel

03 April 2010 | Peru, Lima

Buenas dias,

hoe is het daar in ons koude kikkerlandje? Ik ben ondertussen dan aangekomen in Lima in Peru. Het is hier lekker warm zo'n 30 graden. Mijn laatste avond in Quito heb ik mezelf dan maar eens op een lokale culinaire specialiteit getrakteerd, namelijk cavia!Het smaakte overigens verukkelijk, als een soort kip met een heerlijk krokant laagje mals edoch met een beetje wildsmaak. Toen het eenmaal geserveerd werd moest ik nog wel even aan mijn kleine vriendje wijlen Mini denken, overigens word de cavia volledig opgediend, dus inclusief het hoofd! Vervolgens gisteren erg vroeg het vliegtuig (lan airlines) gepakt. Op het vliegveld had ik toen gelijk een stuk of 15 taxi chauffeurs om me heen hangen, uiteindelijk vond ik een redelijk goedkope die me in een oud barrel naar m'n hostal bracht. Taxiritjes zijn hier trouwens een avontuur op zich, het zijn de grootste maniaken die ik ooit in het verkeer gezien heb. Ze rijden binnen de bebouwde kom zo'n 120 km, door rood en al het andere verkeer afsnijdend, ondertussen vrolijk babbelend over allerlei dingen die ik toch niet begrijp, hoewel ik af en toe in mijn gebrekkig spaans toch een soort gesprek met ze voer (altijd over tulpen, voetbal(la naranja mechanica) of over de plaats waar we zijn). In het hostal kwam ik gelijk 2 oude kamergenotes van me tegen namen 2 amerikaanse meiden met behaarde benen. Des middags wederom in zo'n barrel geklommen voor een rit naar het centrum. Lima centrum is erg mooi, mooie pleinen, kerken en veel gekleurde huizen met houten erkers. Aangezien het goede vrijdag was was er een processie en duizenden peruaanen die daar speciaal voor kwamen (ik word hier trouwens af en toe aangekeken alsof ik van een andere planeet kom, maar ik ben dan ook ongeveer 2x zo lang als de gemiddelde peruaan en natuurlijk ook nog blond wat ze hier helemaal niet hebben). Tijdens de optocht gingen er meerdere een soort grote kisten rond die gedragen werden door vele zwoegende monniken, begeleid door de dodenmars. De kisten moesten volgens mij de processie van christus uitbeelden. Dit alles werd dan aanschouwd door duizenden devote peruaanen waarvan sommige zichzelf sloegen met takken, vrouwen die bij het zien van jezus in een kist spontaan een potje begonnen te grienen en iedereen bleef maar kruisjes slaan. Erg apart om mee te maken dus! 'S avonds bij de Mac gegeten en nog even wat gegokt in een casino, helaas was de enige pokertafel de gehele tijd bezet, de gokautomaten brachten me helaas geen succes.

Hasta luego y adios!

• 04 April 2010 - 07:57

Paula Mali:

Hey Michiel!

Tof om al je verhalen te lezen! We zijn gigantisch jaloers :) Gisteren op zaterdagavond nog een documentaire zitten kijken over galapagos! Jou schuld natuurlijk :D
    Ik ben benieuwd wat je van peru vindt! Staat namelijk hoog op mijn lijstje!

groetjes!