Cuzco, lago titicaca y La Paz - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van michiel ankersmit - WaarBenJij.nu Cuzco, lago titicaca y La Paz - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van michiel ankersmit - WaarBenJij.nu

Cuzco, lago titicaca y La Paz

Door: ikbenbezopen alias Michiel

Blijf op de hoogte en volg michiel

15 April 2010 | Bolivia, Sucre

Hola,
Na Agias Calientes gingen we dan weer met de trein en bus terug, wat weer een mooie reis was. De rest van de dag nog een beetje door het pittoreske Cuzco geslenterd, en 's avonds een flink stuk gebraden kip naar binnen gewerkt. Daarna voor de laatste keer met mijn maat James voor een avond zuipen op stap gegaan, het is tenslotte zaterdag in Cuzco, dat zal ik vast niet meer zo vaak meemaken. Na weer de nodige gratis baco's naar binnen te hebben gewerkt, naar onze favoriete tent gegaan. Hier liep ik al snel tegen een fraaie en gewillige Peruaanse schone aan waarmee ik me de rest van de avond goed mee vermaakte. Uiteindelijk in het hostal beland en na een korte nachtrust om kwart voor acht wakker geworden, terwijl ik mijn wekker om zeven uur had gezet omdat mijn bus om 8 uur zou vertrekken! Dus snel mijn lenzen ingedaan, m'n spullen gepakt en in een taxi gesprongen om 6 minuten te laat op het busstation te komen, alwaar de bus al was vertrokken! Toen snel in nog een taxi gegaan om de bus in te halen, ik spoorde de beste man aan met "rapido" en daar gaf hij grif gehoor aan, het was de grootste maniak onder de gehele taxichauffeurspopulatie van Zuid-Amerika, maar na zo'n 20 minuten hadden we dan de bus ingehaald (terwijl bussen hier ongeveer het snelste vervoermiddel zijn), tot stoppen gebracht, en nadat ik de taxichauffeur het dubbele van zijn normale honorarium had betaald, ingestapt. Wat volgde was een werkelijk schitterende busrit door de hooglanden van de Andes in de richting van Puno, onderwijl luisterend naar mijn beste reismaat, namelijk mijn ipod.
In Puno, dat gelegen is aan het hoogste meer ter wereld, het titicaca meer op 3800 meter hoogte, een hostal gezocht en een dutje gedaan. Later nog een hapje gegeten (cavia), en een ommetje gemaakt en zonder een druppel alcohol gaan slapen, overigens het eerste wat een Boliviaan aan mij vroeg was of ik weet of coke wou.... De dag daarop een boottocht gemaakt over het meer. Eerst naar de drijvende eilanden van het uros volk geweest. Dit is een inheemse stam die op zelfgemaakte eilanden van riet leven, die ze dan weer verankeren aan de bodem. Daarna ging de tocht verder naar het taquile eiland dat niet dreef, maar gewoon vast was. Ook hier weer veel kleurrijke inheemse mensen te zien, maar het was ook een mooi eiland, zeker met dat grote meer en besneeuwde andes toppen op de achtergrond. Bij terugkomst weer een hapje gegeten en een biertje gedronken. Toen ik terugliep naar m'n hostal kwam ik voor de zoveelste keer mijn Zweedse kameraden tegen, toen dus nog maar een bier soldaat gemaakt en gaan slapen. De volgende dag met de bus vertrokken naar La Paz in Bolivia, dit keer was ik op tijd. Wederom een mooie busrit door hoogvlaktes en langs het Titicaca meer (blijft een mooie naam). In La paz een hostal gezocht en al om 6 uur gaan slapen, ik was een beetje oververmoeid door al dat reizen enzo. De volgende dag eerst een moordend programma voor de rest van mijn trip geboekt, namelijk vannacht met de bus naar Uranjy (bij de grootste zoutvlaktes ter wereld), en dan gelijk met de bus terug (de nacht erop), om dan 's avonds met het vliegtuig voor 5 dagen de jungle (amazonebekken) in te gaan, waaronder een 3daagse trip. Dit alles kost bij elkaar het magistrale bedrag van 250 euro, het is hier echt belachelijk goedkoop! La Paz is niet echt een mooie stad, maar wel heel erg levendig met allemaal kraampjes op straat met echt alles te koop en ook erg veel heerlijk en spotgoedkoop eten te koop, mijn lunch kostte een euro! In de namiddag dan op een tien uur durende busrit gestapt. De busrit was afgrijselijk, ik kon vanwege de zandwegen totaal niet slapen. Nu ben ik dan in Uranjy en ga ik zo naar de zoutvaktes, lijkt me mooi!

Hasta luego y adios!

  • 15 April 2010 - 16:04

    Jeoffrey:

    Wow, hele mooie reis! Benieuwd naar het complete verhaal als je terug bent.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, Sucre

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Maart 2018

Paradise lost

20 Maart 2018

De uitvlucht naar het paradijs

19 Maart 2018

Een getto in het paradijs

18 Maart 2018

Ranzige hotels en bussen voor dwergen

17 Maart 2018

Koffie en kolibries
michiel

Actief sinds 10 Maart 2010
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 30346

Voorgaande reizen:

12 Maart 2010 - 22 April 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: