De grote trek naar het Westen - Reisverslag uit San Marcos, Verenigde Staten van michiel ankersmit - WaarBenJij.nu De grote trek naar het Westen - Reisverslag uit San Marcos, Verenigde Staten van michiel ankersmit - WaarBenJij.nu

De grote trek naar het Westen

Door: Michiel Ankersmit

Blijf op de hoogte en volg michiel

01 Maart 2018 | Verenigde Staten, San Marcos

Dag - Amsterdam - San Marcos

Het is 1 maart en eindelijk is het weer zover, een nieuw avontuur gaat beginnen! Om zeven uur werden we opgepikt door Johan. Hij bracht ons op deze bitter koude ochtend (-8 graden (!) en een lekker windje uit het oosten) naar Schiphol. Na de gebruikelijke formaliteiten (inchecken en bagage dumpen aan de balie) te hebben doorlopen eerst wat typisch Hollandse cadeautjes gescoord voor onze eerste stop in Amerika, bij Inge een vriendin van Geerda. Nadat we in ons vliegtuig waren gestapt (een Boeing van United welke in 10 uur gaat vliegen naar Houston in Texas in Amerika) kregen we te horen dat we een uur zouden moeten wachten voor vertrek, wel wat jammer dus. De vlucht op zich was prima, het was rustig dus konden we languit liggen op de middelste rij van 3 stoelen. Geerda ging dus gelijk tukken voor een paar uurtjes, ik trachtte dat ook, maar het luktte niet helemaal. De rest van de tijd gelezen, twee films gekeken (3 bilboards en the American) en uit het raam gekeken naar het ijzige Canada en het agrarische Amerika (we vlogen over het Midwesten van Amerika; de agrarisch Staten dus). Na 10 uur (om drie uur plaatselijke tijd, het is hier zes uur vroeger dan in Nederland) waren we dan eindelijk in Houston. Door de douane gaan was een eitje en onze backpacks lagen al keurig voor ons klaar op de loopband. Daarna werd het tijd om onze huurauto op te halen, een dodge ramvan pick-up truck, wat een monster! Als je in Texas rijd moet je het tenslotte in stijl doen! Had ik overigens al vermeld dat het hier een keurige 25 graden is? Toch lekker zo'n temperatuur verschil van 30 graden! Met de pick-up zetten we dan koers naar San Marcos, wat ongeveer 3 uur verwijderd is van Houston. Na de ingewikkelde wegen en drukte van Houston te hebben verlaten reden we over de highway naar het Westen. De highway in Amerika is een aaneenschakeling van shopping malls, fastfood restaurants (Taco bell, kentucky fried  chicken, Mcdonalds, Wendy's, Burger king, Pizza hut, Denny's  etcetera.........), auto dealers en belachelijk veel motels en hotels. Alles in extremis dus, waar de Amerikanen natuurlijk bekend om staan. Om een uur of negen in de avond kwamen we dan met het beest bij Inge en Randy (haar Amerikaanse man) aan. Na de begroeting en de bezichtiging van het huis gelijk naar het centrum van San Marcos gereden. Daar werden we door Inge en Randy getrakteerd op een heerlijke burger en een tweetal voortreffelijke biertjes (ipa bier uit een mega glas). Daarna redelijk vroeg gaan slapen, we waren kapot van de lange reisdag.