Bali, Komodo, Flores en Hongkong! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van michiel ankersmit - WaarBenJij.nu Bali, Komodo, Flores en Hongkong! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van michiel ankersmit - WaarBenJij.nu

Bali, Komodo, Flores en Hongkong!

Door: Ikbenbezopen alias Michiel

Blijf op de hoogte en volg michiel

21 December 2013 | Indonesië, Denpasar

Bali Indonesië!

Eenentwintig december, vertrek naar Indonesië! Met de gehele familie, een reisgezelschap van maar liefst dertien personen, vertrokken voor een lange vlucht met Cathay Pacific. Onderweg de nodige alcoholische versnaperingen genuttigd en films (brighton rock en now you see me) gekeken. Na elf lange uren de overstap gemaakt op Hongkong, en wederom een vlucht met Cathay, ditmaal met als eindbestemming Bali. In de namiddag dan eindelijk geland op Bali, het is inmiddels al de 22 ste van december, een taxi gepakt en naar Sanur gebracht. Daar ingecheckt in een mooi hotel, Mercure plaza, ons op de kamer geïnstalleerd en later een hapje gaan eten. Het avondmaal aten we in een etablissement aan de overzijde van de weg, alwaar ik een niet te versmaden stuk kip met rijst en pikante saus verorberde, uiteraard in combinatie met een heerlijk koud bintang biertje.

23 december 2013

Onze eerste dag op Bali, en het regent.... helaas nog behoorlijk ook, het regent pijpenstelen, non-stop bakken water uit de hemel. Des ochtends eerst met z'n allen ontbijt genuttigd in het hotel, wat veel en goed was. Daarna een beetje op de kamer wezen ontspannen, het was tenslotte best een lange reis en buiten regende het toch maar aldoor. Na wat gelezen te hebben gingen Geerda en ik toch maar de omgeving een beetje verkennen. Gewapend met een paraplu gingen we eropuit, langs het fraaie strandpad, alwaar ons tientallen keren een massage werd aangeboden. Uiteindelijk een tempeltje bezocht met fraaie beelden en een eekhoorn gespot, daarna genoodzaakt door de steeds hardere regen, weer terug gegaan naar het hotel. later die middag een zelfde wandeling gemaakt met de familie, en een restaurant gevonden waar we gingen eten. Dit keer een uitmuntende beef rendang, vanzelfsprekend begeleid door de nodige bintangs. Later op de avond samen met Eik een bus geregeld voor de komende dag om het eiland te verkennen, daarna nog een poker spelletje gespeeld. Ik speelde met kleine Tim, bacil Bas, die Eik en broeders Mathieu, plus een lading bintangs en Jack Daniels. Het spel werd, uiteraard door mij gewonnen.

• 29 Januari 2014 - 21:34

Angelique:

Leuk om terug te lezen. Laat de rest ook maar doorkomen. Volgens mij had je op de heenweg al teveel op van de gratis alcoholische versnaperingen want we waren toch echt met 14 personen!! Je vergeet jezelf mee te tellen, denk ik. ;-)