Bali, Komodo, Flores en Hongkong! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van michiel ankersmit - WaarBenJij.nu Bali, Komodo, Flores en Hongkong! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van michiel ankersmit - WaarBenJij.nu

Bali, Komodo, Flores en Hongkong!

Door: Michiel A.

Blijf op de hoogte en volg michiel

24 April 2014 | Indonesië, Denpasar

Groen, groen Bali!

Na gisteren een lange dag gereisd te hebben over Bali is het vandaag tijd voor een rustdag.Daarbij is het ook nog eens eerste kerstdag! Na een stevig ontbijt in het hotel naar het strand gegaan, de zon schijnt namelijk! Op het strand snel een duik genomen en wat gesnorkeld, er viel overigens niets te zien en wat gelezen. Na een tijdje kwamen er een paar mannekes een tochtje parasailen aanbieden. Wat bij ons gretig aftrek vond, de neven, nichtjes, broer, zwager en ik gingen allen. Het was nog best leuk ook! Hoewel het in mijn herinnering vrij saai was, edoch was het uitzicht best mooi en ging je behoorlijk hoog de lucht in. Later bedacht ik me dat ik mezelf vergeten was in te smeren, en dat was te merken, ik had een transformatie naar een kreeft ondergaan! Toch mezelf nog ingesmeerd onder het mom van mosterd na de maaltijd.Voorts nog een beetje aan het zwembad gezeten en gelezen in mijn boek. De kerstmaaltijd werd genuttigd in dezelfde toko waar ik eerder de rendang genuttigd had. Ditmaal was er een voortreffelijke en overvloedige rijsttafel (rendang, loempia's, pastei, ayam gureng, tjap tjoi en pannenkoeken)die met de nodige pilseners werd weggespoeld.Om deze heerlijke eerste kerstdag te besluiten gingen we nog met z'n allen borrelen in de kroeg tegenover ons hotel.Daar dronken we allen de nodige bieren om de dag af te sluiten.

Tweede kerstdag, een gebruikelijk begin van de dag, dus ontbijt. Daarna een tijdje bij het zwembad wezen ontspannen. 'S middags met Geerda en kleine Tim een taxi aangehouden om nog wat van het eiland te zien. Eerst gingen we naar een gigantisch boedha hoofd wat uit de rotsen was uitgehakt. Dat was wel aardig om te zien, maar niet echt bijzonder, er was overigens wel een mooi uitzicht over het eiland aangezien het bovenop een heuvel staat. Daarna gingen we via een file naar een mooi strand,padang padang. Dit is een mooi zandstrand omgeven door rotsen. Ik ging met Geerda een stukje zwemmen, maar voor we het wisten waren we al een eind uit de kust. Met de nodige moeite wisten we uiteindelijk weer het strand te bereiken, wat best lastig was met die stroming. Daar ook nog een late lunch gegeten, mie goreng met bintang. Uiteindelijk precies op tijd voor de zonsondergang bij Ulu Watu afgezet door de taxi. Dit is een tempel die bovenop een steile klif staat. Erg mooi gesitueerd dus, helemaal met het mooie licht van de ondergaande zon op de kliffen. De grootste attractie hier echter zijn de apen. Erg brutale ventjes die totaal niet bang zijn voor mensen. Sterker nog, ze beroven je waar ze bij zijn, eten is uiteraard hun favoriet, hoewel we ook iemand beroofd zagen worden van een slipper. Een aap spande echter de kroon, die wist het voor elkaar te krijgen een ietwat sullige Japanse toerist te beroven van zijn bril! Na wat hulp van een local kreeg de arme drommel na een tijd toch nog zijn bril terug, in ietwat gehavende toestand weliswaar. Bij terugkomst stond onze vriend de taxichauffeur ons alweer te wenken. Die ons daarna via de nieuwe brug terug bracht bij het hotel. Na de hereniging met de rest van de familie gaan eten, wat wederom erg goed smaakte! Ditmaal was het een heerlijke geroosterde eend, die sappig en smakelijk was. Daarna een keer niet te laat naar bed gegaan.