Galapagos, Mindo en Cotopaxi! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van michiel ankersmit - WaarBenJij.nu Galapagos, Mindo en Cotopaxi! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van michiel ankersmit - WaarBenJij.nu

Galapagos, Mindo en Cotopaxi!

Door: ikbenbezopen

Blijf op de hoogte en volg michiel

01 April 2010 | Ecuador, Quito

Hola,

Hier wederom een verslag van m'n avonturen in Ecuador en de galapagos. De 5de dag op de galapagos gingen we eerst een wandeling maken op het eilandje north-seymour hier spotte ik m´n eerste landleguaan wat grote geelrode prehistorische reptielen zijn ook waren er broedende fregatvogels en vele van mijn andere vrienden. Hierna ging een groot deel van de passagiers van de boot waaronder een belgische die sprekend op de acteur William Defoe(Elias in platoon)lijkt alleen nog lelijker en met rood haar, de 4 fransen (waarbij een typisch frans wicht zat die de ganse tijd zeeziek was), m´n 4 spaanse vrienden en 2 oostenrijkers. Ik bleef alleen met mijn franse kamergenoot Don Bernardo over, wel een grappig ventje trouwens, hij ratelt voortdurend in het frans tegen me ,maar ik versta er geen reet van. Hiervoor in de plaats kwamen 2 denen en helaas ook weer 2 duitsers. Later die dag nog een boottochtje gemaakt met de sloep waarbij we in het water een behoorlijk aantal schildpadden en roggen voorbij zagen komen plus ook weer de felblauw voetige jan-van-genten en pelikanen. De dag erop erg vroeg opgestaan(5.30) , zoals elke ochtend keek ik eerst over de reling en daar spotte ik 2 grote haaien van zo´n 3 meter die maar om de boot heen cirkelden, waarschijnlijk op zoek naar een stukje nederlands vlees, dus ging ik maar niet het water in.Daarna gaan wandelen op een vulkaaneiland genaamd Bartolome, wat erg mooi was, Na de lunch over een lavaveld gelopen op het eiland Santiago, wat erg apart was. Uiteraard veel dieren gezien en ook 2 keer gesnorkeld waarbij ik een grote stingray(=rog) en een op sardientjes jagende pinguin zag, wat erg gaaf was om te zien, zoiets zie je normaal alleen op tv. De dag erop bij het eilandje sombrero chino(=chinese hoed; welke vorm het ook had) geweest, weer gewandeld en weer gesnorkeld en het was weer fantastisch! Bij het snorkelen trof ik namelijk het laatste onderwater dier wat ik nog wou zien, namelijk een dinerende zeeleguaan, ze eten algen. Daarna naar het eiland Santa Cruz gevaren en ook daar nog een hele mooie wandeling gemaakt (meerdere landleguanen gespot). ´S avonds heerlijk gegeten, het eten op de boot is namelijk voortreffelijk, een paar biertjes gedronken en mijn 3de boek uigelezen. De volgende dag tot mijn spijt de boot verlaten en een laatste excursie op het eiland Santa Cruz gemaakt, waarbij ik het laatste dier zag wat ik nog moest zien namelijk het landschildpad! Nu is mijn trip helemaal volmaakt! Op het vliegveld kwamen we erachter dat onze vlucht alreeds in de lucht was, maar gelukkig konden we met een volgende mee. Daarna weer met de taxi naar mijn oude hostal gegaan en vroeg gaan slapen. De volgende dag(jongstleden maandag) wat huishuidelijke dingen gedaan zoals de was en ´s middags met de bus naar Mindo gegaan. Daar een hostal gezocht en gedineerd(forel) met een engels kippetje die ik in de bus aantrof. De volgende dag dan een wandeling gemaakt in het regenwoud op zoek naar vogels(het is hier namelijk een birdwatchers paradise). Ofschoon het een prachtige wandeling was door een ongerept tropisch regenwoud stuitte ik op 2 problemen. Ik weet nu namelijk waarom een regenwoud zo heet, het goot namelijk de gehele tijd, ik ben volgens mij nog nooit zo zeiknat geregend. En hierdoor lieten al die tropishe vogels zich ook niet zien, behalve dan een kolibrie, wat een erg klein felgroen vogeltje is. Later weer de bus gepakt naar Quito gepakt en weer in el cafecitto een bed bemachtigd en later weer een behoorlijk aantal glazen gerstenat soldaat gemaakt met een nederlander en wat Amerikaanse meiden. Woensdagochtend erg vroeg opgestaan voor een tochtje naar de vulkaan Cotopaxi. Ik was om 6 uur op het afspreekpunt(terwijl ik de avond ervoor pas om 1.30 in mijn nest lag) en daar was niemand! Na wat navraag bleek dat ik een uur te vroeg was, wat en vreemde gewaarwording was aangezien ik normaal altijd te laat ben. Later dan toch met de bus naar Cotopaxi gegaan. Eerst met de bus naar een punt gereden op 4500 meter hoogte. Daarna ging het voor een kilometer omhoog tot 4800 meter en dit te voet. Dit was echt de zwaarste kilometer uit mijn leven, na ongeveer 20 passen was je namelijk al buiten adem vanwege de ijle lucht. Ik deed er dan ook ongeveer en uur over, en de laatste meters werd ik zelfs duizelig. Op 4800 meter was er dan een hut(refugio) alwaar ik een heerlijke mok coca thee( inderdaad getrokken van coca bladeren ) kreeg, hierna voelde ik me weer als herboren en ben ik verder doorgeklommen naar 5010 meter hoogte alwaar de gletsjer begon. Na een lunch in de refugio kwam dan het meest spectaculaire gedeelte namelijk een afdaling met een mountainbike van de cotopaxi. Dit was echt erg gaaf ik liet me weer als een gek naar beneden vallen en kwam met grote voorsprong beneden aan. Daarna terug gereden en nog een stop gemaakt voor een bakje pleur plus de lekkerste chocolade cake die ik ooit heb genuttigd. Vandaag is voor mij een vervelende dag, ik wou vanavond de bus pakken naar Lima, maar ik ben weereens te laat het is namelijk paasweekeinde en dat is hier een erg belangrijke gebeurtenis. Gelukkig heb ik uiteindelijk voor morgenochtend een vlegticket kunnen regelen, wat wel 410 dollar kost, wat hier erg veel geld is, maar de andere optie was om hier te blijven tot zaterdag om dan pas de bus te pakken en pas maandag aan te komen. Ik ga er nou maar eens een eind aan maken, ik heb zin in een koud biertje!

Hasta luego!

Overigens zijn de kaartjes onderweg, Johan bedankt voor de plaatjes m`n hele dag is weer goed, edo en else veel plezier zondag, beste familieleden de groeten en een vrolijk pasen en timmy tof om wat van je te horen ik zal je weldra een mailtje sturen!

  • 02 April 2010 - 11:58

    EATBA:

    Heee, wat ontzettend gaaf die verhalen van jou. Niet normaal wat je aan dieren gezien hebt zeg. We zijn enorm benieuwd naar alle prachtige foto's die daarbij horen. Hoeveel heb je er wel niet gemaakt? Blijf genieten! We zullen je missen met de paasbrunch en het gourmetten. Maar zo te lezen kom je op culinair gebied niets tekort. Een goede tijd in Lima. Vele groetjes van ons allen.

  • 03 April 2010 - 15:29

    Jeoffrey:

    Erg leuk om te lezen en intressant allemaal.
    Ikzelf heb volgend weekend een afspraak bij Kilroy travel, ben benieuwd. Op die manier reizen moet ik toch ook echt een keer meemaken.
    Ben benieuwd hoe Lima is? Ligt een heel stuk verder, maar ga je Nazca lijnen nog bekijken?
    Groeten...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Maart 2018

Paradise lost

20 Maart 2018

De uitvlucht naar het paradijs

19 Maart 2018

Een getto in het paradijs

18 Maart 2018

Ranzige hotels en bussen voor dwergen

17 Maart 2018

Koffie en kolibries
michiel

Actief sinds 10 Maart 2010
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 29287

Voorgaande reizen:

12 Maart 2010 - 22 April 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: