lima, huacachina y nazca! - Reisverslag uit Nazca, Peru van michiel ankersmit - WaarBenJij.nu lima, huacachina y nazca! - Reisverslag uit Nazca, Peru van michiel ankersmit - WaarBenJij.nu

lima, huacachina y nazca!

Door: ikbenbezopen

Blijf op de hoogte en volg michiel

06 April 2010 | Peru, Nazca

Hola,

Mijn tweede dag in lima heb ik niet erg veel gedaan een lekker lui dagje. Wel heb ik een busticket gekocht naar Ica en dan Huacachina, en ook nog tickets voor Nazca en Cusco. Ook nog een blik op het strand geworpen en een kijkje genomen in het goudmuseum van Lima, alwaar vele gouden objecten uit de incatijd te zien waren, wat wel aardig was. ´S avonds wederom aardig wat gedronken met een Braziliaan en een Peruaanse, wat weer erg gezellig was! Na een korte nachtrust op de bus gestapt naar Ica. De busrit leidde langs de kust door de woestijn (g). In Ica dan een taxi gepakt naar Huacachina, de taxichauffeur was wel een grappig ventje, toen hij hoorde dat ik uit nederland kwam wou hij me gelijk wiet aansmeren (wat me overigens elke dag gebeurt, ik zie er blijkbaar uit als een junk), hij liet me zelfs z´n stash (=voorraad) zien die hij heel ingenieus onder de claxon had verstopt, ook was hij er van overtuigd dat europese mannen te groot geschapen waren voor peruaanse vrouwen....In Huacachina eerst een dutje gedaan, daarna met een geleende zwembroek (mijn eigen exemplaar dobbert namelijk op de galapagos rond, hij was van de boot afgewaaid) in het zwembad gezwommen. 'S middags dan uiteindelijk een spectaculair ritje in een buggy gemaakt door de immense zandduinen (ik zit hier namelijk in een oase gelegen om een stinkend meer). Dit was erg gaaf het leek af en toe wel op een achtbaan want de chauffeur reed als een gek de duinen op en af. Onderwijl gingen we ook nog eens die gigantische duinen af op een sandboard. Hierbij ging een paar keer flink op m'n muil en later waren de duinen zo hoog dat ik maar plat op mijn buik eraf ging wat met enorme snelheden gepaard ging, erg tof dus. 'S avonds rauwe vis gegeten (ceviche) en eens vroeg gaan slapen. Gisteren weer verder zuidwaarts gereist naar Nazca om de fameuse lijnen te bezoeken. In Nazca aangekomen dacht ik even dat ik in een oorlogsgebied was aanbeland. Er is namelijk een staking aan de gang van de mijnwerkers waarbij zelfs al doden schijnen te zijn gevallen. Daardoor word de ganse stad nu bevolkt door millitairen en politieagenten en liggen overal de resten van barricades. Toch met veel moeite een vlucht in een een-motorig vliegtuigje kunnen regelen om de lijnen te kunnen bekijken. Deze lijnen zijn door het nazca volk zo´n 2000 jaar geleden gemaakt, op de grond ken je deze lijnen niet zien, maar vanuit de lucht vormen ze allemaal figuren zoals een aap, kolibrie, spin en astronaut. De vlucht zelf was wel leuk, maar toch vond ik het een beetje tegen vallen omdat de figuren vanuit de lucht moeilijk waren te zien, mede doordat het bewolkt was (het is hier een van de droogste gebieden op aarde maar uitgerekend als ik er ben regend het). Daarna weer vis gegeten (erg lekker dit keer), en toen uren op de bus gewacht naar Cusco (de bus kon eerst niet weg omdat er barricades moesten worden opgeruimd), uiteindelijk ging the nightbus to cusco dan om 11 uur weg, om 14 uur later in Cusco te arriveren, na een schitterende rit dwars door de Andes.

Hasta luego y adios

  • 08 April 2010 - 20:54

    Gerrie En Riet :

    hey michiel

    wat gaaf allemaal we zijn echt jaloers je hebt hele leuke dingen gedaan zoals ik lees

    groetjes gerrie en riet de enige schoonmaakster die alles goed doet en jou een lekker kopje soep geeft

    heel veel plezier en
    we blijven jou op de voet volgen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Nazca

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Maart 2018

Paradise lost

20 Maart 2018

De uitvlucht naar het paradijs

19 Maart 2018

Een getto in het paradijs

18 Maart 2018

Ranzige hotels en bussen voor dwergen

17 Maart 2018

Koffie en kolibries
michiel

Actief sinds 10 Maart 2010
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 29284

Voorgaande reizen:

12 Maart 2010 - 22 April 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: